Til forskjell fra forgjengeren ser SR/F mer ut som en typisk motorsykkel, men under skallet er den alt annet enn konvensjonell. Med 110 hestekrefter og hele 190 Nm tilgjengelig er dette produsentens kraftigste motorsykkel, takket være deres nye ZF75-10-motor og ZF14.4-batteripakken.
På en lading skal over 30 mil være mulig, i hvert fall i «byfart», og level 2-hurtiglading muliggjør lading fra null til 95 prosents kapasitet på en time. Operativsystemet som syr sammen alt dette, kalles Cypher III, og er blant annet utstyrt med en praktisk app og Bosch-systemet Motorcycle Stability Control, som betyr blant annet sving-ABS og traction control. Fire kjørenivåer er tilgjengelige fra start, men totalt 10 kan programmeres inn.
Når det gjelder chassiset, har det spanske familiefirmaet J.Juan levert bremsene, og pakken holdes sammen av en stålrørsramme, der batteri og motor er bærende elementer. Fjæringen ivaretas av Showa, og vekten lander på 220 kilo.
Zero SR/F kommer også til å leveres i premium-utgave, med en ekstra innebygd lader, vindavviser, varmeholker, og styreender av aluminium.
Noe for deg?