Intermot er allerede så smått i gang, og Yamaha er tidlig ute med å presentere sine nyheter. Først og fremst at MT-07 kommer i spesialversjonen Moto Cage, og at XJR1300 får en lettere oppdatering og nå kommer i spesialutgaven Racer.
MT-07 går altså samme vei som MT-09 og har et par måneder etter lanseringen fått en spesialversjon. Moto Cage er inspirert av stuntverdenen og henvender seg til yngre førere. Flere mindre komponenter er kommet til, sammen med rød og svart lakkering. Moto Cage har ekstra beskyttelse i form av bukplate, deksler, radiator- og håndtaksbeskyttelse. Felgen foran er rød, mens bakfelgen er svart. Salen har også fått spesialbehandling.
XJR1300 har fått en lettere oppdatering med smalere bensintank som rommer 14,5 liter (tidligere 21 liter), bredere styre som er plassert nærmere føreren, sidepanel av aluminium og svart eksossystem. Bakrammen er nå kortere, lykten mindre, og instrumenteringen har ny design. Forgaffelen har fått en «DLC»-behandling (Diamond-like Carbon) på innerrørene.
Den muskuløse retro-modellen finnes nå også som spesialversjonen XRJ1300 Racer, som er inspirert av Yamahas samarbeid med Deus Ex Machina – XRJ1300 Eau Rouge. Spesialversjonen er en caféracer-variant av XJR1300, med clip-ons og kuts, frontkåpe og forskjerm av karbonfiber.
Yamaha forteller også at MT-125 og YZR-125 kommer med ABS, og at flere modeller får ny lakkering, blant annet Race Blu.