To ulike motornivåerkan velges, T for touring og S for mer sportslig kjøring. Motoreffekten har for øvrig økt med to kilowatt siden siste oppdatering.
To utgaver
FJR 1300 kommer i to versjoner. Den ene med konvenskonell girkasse og den andre med Yamahas YCC-S system som tillater føreren å gire uten å bruke clutchen. Dette systemet har eksistert også før, men nå kommer denne løsningen i en oppdatert versjon.
Motoren har forøvrig fått nytt eksossystem og oppdatert innsug.
Kåpedesignet er nytt, akkurat som formen på det elektronisk justerbare kåpeglasset. Posisjonslysene og blinklysene foran har fått LED-teknikk og instrumenteringen er ny.
Ny demperløsning
Forgaffelen har fått nytt innhold og bak er innstillingene sett over. Eksklusivt på AS-modellen er at du kan justere fjæringsinnstillingene elektronisk via knapper på styret. Her er det tre grunninnstillinger; soft, standard og hard. Du kan også stille inn om kjører alene, med bagasje, med passasjer eller med passasjer og bagasje. Forgaffelen på AS-modellen er av opp-ned typen med kompresjonsdemping i det ene benet og retur i det andre.
Tror du FJR blir en touringvinner i 2013?