SPS AS har nå blitt ny distributør for Dunlop MC-dekk i Norge!
Lorenzo kikket på Esparagaros rundetider og fikk mistanke om at det mykere Bridgestone-dekket og 24 liter bensin i stedet for 20 ville gjøre en stor forskjell. Derfor ba han om å få teste Esparagaros våpendrager i Open-klassen.
Yamaha nektet dog Lorenzo dette av den enkle grunn at de ikke vil la ham teste noe som de ikke vil la ham konkurrere med.
Lin Jarvis: "Innimellom ser førerne veldig kortsiktig på ting."
– Mange førere er blitt forbauset over noen av Open-syklenes prestasjoner, og fra deres perspektiv er det eneste målet å vinne. Men innimellom ser førerne veldig kortsiktig på ting, og de ser på dagens resultater fordi de ikke kan forutsi rundetidene om to måneder. Da er det logisk at de stiller spørsmålstegn ved vår avgjørelse og sier: «Hvorfor tester vi ikke dette,» forteller Yamaha-ansvarlig Lin Jarvis til MCN.
– Det er jobben deres å presse oss. Men ingeniørens jobb er å tenke forover vedrørende strategi og forstå hvilke problemer dette kan skape. Et mykere dekk er en stor fordel, men kan det virkelig benyttes i et race? Flere ting må tas med i et racingresultat enn bare å kikke på testtidene. Vi bestemte oss for Factory, og ser ingen grunner til å endre denne strategien.