FIM og Dorna har inngått en avtale som gjør at den gamle Supersport-klassen får ny aktualitet. Klassen har havnet i bakleksa de senere år fordi antallet sykler som kunne godkjennes av regelverket ble færre og færre og til slutt endte det opp som en nesten ren Yamaha R6 klasse. I tillegg har det vært enkelte Kawa ZX-6R og MV Agusta F3. Men – de nye reglene åpner opp for sykler opp til 960 ccm, på tross av protester fra Yamaha. Volumøkningen er gjort for at Ducati kan delta med sin 959 ccm Panigale V2. Triumph har også meldt seg på med sin delvis prototype 765 Daytona. Engelskmennene hevder seg allerede i BSC med Daytona 765. Det ventes også at MV Agusta dropper sin 675 og kommer opp med en 800 ccm F3. Det ryktes også at Kawasaki jobber med en etterfølger til ZX-6R, men hvilket format den kommer i er uklart. Det er også mulig at Yamaha prøver seg med den nye R9 som kommer, men den kan komme til å stange mot en kubikk-grense. Sannsynligvis blir de tresylindrede begrenset til 800 ccm slik at kun er tosylindrede som kan ha opp til 960 cm.