Ifølge fransk presse har trial-produsenten Scorpa så store økonomiske problemer at det kan bety kroken på døra. I så fall betyr det at 23 personer mister jobben. Den franske produsenten ble opprettet i 1985 og har til nå brukt Yamaha-maskiner i sine offroadmaskiner.
BMW Motorrad-fabrikken i Spandau, Berlin, feier 40-års dag i år. Dette selv om den første motorsykkelen faktisk ble bygget i Berlin i 1967.
Samtidig sirkulerer det spionbilder av R1200GS med en DOHC-motor. Det er ikke rapportert noen andre endringer, men vi følger opp dette så snart vi vet mer.
Ducati flytter
Ducati er på sin side klare til å realisere flyttingen fra sitt tradisjonelle hjem i Borgo Pangiale til en ny fabrikk en kilometer unna. Den gamle fabrikken har vært Ducatis hjem siden 1926 og overlevde blant annet 2. verdenskrig, men sies nå å være utdatert. Byggingen skal foregå over de neste tre årene.
Moto Guzzi ryktes å være i gang med produksjonen av en 1600 kubikkers V-Twin motor, som skal sitte i en powercruiser. Ambisjonen er å ta opp kampen med en ikke helt ukjent amerikansk produsent og presset skal visstnok være størst fra nettopp amerikanske forhandlere som har merket seg suksessen til Triumph Thunderbird.
Moto Morini er i sluttfasen med testingen av den nye Granpaso som skal gjøre den mer veiorientert og samtidig en mulig utfordrer til Ducatis Multistrada.
Det spanske markedet er blodig om dagen. De siste tallene tyder på en nedgang på 50 prosent målt mot i fjor. Nå skal spanske myndigheter være på gli i forhold til en redningspakke på linje med de vi kjenner fra bilbransjen.
Norton fortsette jobben med å stable seg på beina igjen under ledelse av Stuart Garner. Ikke bare kan de sette hastighetsrekorder i Utah, men nå skal de produsere en café racer-variant av deres 961 SE som skal vises frem i november i Brimingham.
Vet du noe mer? Hyl ut!