Det er primært én ting det handler om når vi snakker om sportsykler av dette kaliberet og det er forholdet mellom effekt og vekt.
I Kawasakis tilfelle med ZX-10R lover de hele 207 hester med fullt trykk i luftboksen. Uten såkalt ram-air skal kurven stoppe på 197 hk.
En reell BMW-killer
Nå det også er kjent at sykkelen har en kjøreklar vekt på smått utrolige 198 kilo. Altså et forhold på 0,99/1. I denne forbindelsen minner vi altså om at den kronende kongen av 1000-kubikk segmentet i 2010, BMW S1000RR hadde et forhold på 0,95/1.
Dreiemomentet oppgis til 114,3 Nm ved 11 500 rpm, fjæringen foran er en ny fullt justerbar 43 mm Big Piston Fork, mens det bak sitter en demper som er justerbar for høy-/lavfartskompresjon, retur og forspenning. Den har også en styredemper fra Öhlins.
ZX-10R får også Kawasakis eget sporttilpassede traction control-system med tre moduser. ABS-pakken er også helt nyutviklet til denne modellen
Vi har lyst å juble, banne og klemme hverandre. Hva sier du?