SPS AS har nå blitt ny distributør for Dunlop MC-dekk i Norge!
Dette med å kombinere familie og motorsykkel er ikke bestandig like enkelt. Sven Sundkjer fra Vennesla, stedet som har Kristiansand som havneby, har imidlertid funnet en løsning som gjør at han kan kombinere familieliv og motorsykkel på en glimrende måte – takket være en unik sidevogn.
Sidevogn på en R1150GS Adventure fra 2004 er absolutt ikke den mest vanlige kombinasjonen og ennå mindre vanlig er det at sykkelen kjøres på samme måte som en solosykkel – dvs. med nedlegg i svingene. Vognen, som er levert av tyske Kalich, er festet ved hjelp av 2 bolter til en hjelperamme som
monteres under motoren på sykkelen. Spissing er ferdig innstilt i hjelperammen – dermed slipper en den langsommelige prosessen med å justere spissing og helling ved hjelp av mer eller mindre sinnrike justeringsmekanismer. Artig detalj: Det framre sidevognsfestet sitter 50mm høyere enn det bakre og dermed vil sidevognene svinge ørlite i den retningen sykkelen legges over i sving. Det gjør at riggen faktisk går ganske heftig rundt svingene.
For å hindre at nedlegget kommer ut av kontroll er det satt en stopper på sidevognsrammen som gjør at maks nedleggsvinkel er 35 grader. En annen fordel: Vognen er ekstremt lett å kople fra, slik at du kan kjøre sykkelen som solo når du måtte ønske det. I tillegg til hundeplass har Sven også installert også en stor, elektrisk drevet kjøleboks som sørger for at maten holder seg fersk og fin på lange turer.
Hvis du synes dette er spennende finner du full info på www.Motorradgespanne.de – Kalich leverer oppsett til en mengde forskjellige sykler.