I tillegg til en liten skjønnhetsbehandling har alle nye modeller i Bonneville-serien fått en del modifikasjoner som har økt ytelsen og gjort dem Euro5 kompatible.
Bonneville T120 og T120 Black har fått de største endringene. I tillegg til å møte utslippskravene har Triumph redusert vekten på bevegelige deler slik at motoren reagerer kjappere på gassen. Effekt og moment er 80 hk / 105 Nm. Ride Modes er oppdatert og cruise kontroll er standard. Bremsene har fått nye Brembo kalipere og nye skiver framme. Totalt er sykkelen slanket 7 kg.
Bobber er også oppdatert for å gjøre den mer lik den utgående Bobber Black. Det betyr 16″ hjul framhjul med doble skivebremser. Motoren er oppgradert for kjappere respons,
men den har beholdt den typiske «Bobber-sangen». Bensintanken har lagt på seg og rommer nå 12 liter – det gir betydelig bedre rekkevidde.
Speedmaster har også fått et par oppgraderinger, noe som inkluderer den nye motoren, cartridge framgaffel og oppdatert sal for både fører og passasjer.
900 modellene har også fått en gjennomgang. T100 har fått samme motor-oppgraderinger som 1200 motorene og rødmerkingen er flyttet opp 500 omdreininger. I tillegg:10 hester mer – opp til 63 hk. T100 har også oppgraderte bremser og nye fjæringskomponenter. Vekten er redusert med 4 kilo.
Det er også lagt ned en del jobb på Street Twin: I tillegg til oppgradert motor har den fått nye sidedeksler, nye hjul og ny sal med tykkere polstring.
En spesialversjon av Street Twin med håndmalte pinstripes i gull er døpt «Gold Line» og den skal kun lages i 1000 eksemplarer
Når det gjelder Scrambler kommer det mer info i April.