Så klart kommer også basismodellen i Triumphs Bonneville-program i helt ny utgave. Den klassiske stilen er fortsatt der fra T100, men ellers er T120 et helt nytt bygg med basis i den samme 1199-kubikks væskekjølte parallelltwinnen som hos tidligere presenterte Thruxton.
I T120 har motoren en litt tyngre veivaksel og lavere kompresjon enn i Thruxton, og dette gir den en seigere karakter. Men sammenlignet med den utgående modellen skal dreiemomentet ved 3 100 rpm være økt til 104 Newtonmeter, og dette er 54 prosent høyere enn hos den gamle modellen.
Noen effekttall er ennå ikke kommet på bordet, og vi vet ennå ikke hvor mye motorsykkelen veier, men av det vi har sett hittil ser den nye modellen ut til å bli betydelig piggere enn sin forgjenger.
Gassen styres via ride by wire, og T120 skal by på flere forprogrammerte kjørenivåer, pluss traction control med ulike innstillinger, samt ABS som standard. To andre gode nyheter er at motorsykkelen får varmeholker og USB-uttak for lading av mobiltelefon.
T120 kommer også i en helsvart ”Black”-utførsel. Ellers er fargealternativene rød/sølv, svart/hvit eller helt rød.
Hva syns du om Triumph T120?
Foto: Triumph