Det kan virke underlig å referere til en 900-kubikker som en innstegsmodell, men slik er det faktisk med Triumphs snille retromotorsykler i den nye Bonneville-familien.
Her kommer det seneste tilskuddet, en caféracer ved navn Street Cup. Den drives av samme motor som vi har lært oss å sette pris på i denne sesongens nyhet Street Twin. 55 hestekrefter får ikke akkurat noen til å miste pusten, men det fine dreiemomentet på 80 Newtonmeter allerede ved 3200 rpm gjør motoren underholdende og lett å leve med.
Street Cup er en mindre og lettere lillebror til nye Thruxton. Modellen har støpte felger, et sportslig clip on-styre, singelsal og speil på styreendene, for å skille seg fra de nye T100-søsknene.
Til forskjell fra T100-syklene har Street Cup ny to-stemplet kaliper fra Nissin foran. Bakdemperne har samme slaglengde på 120 millimeter som hos søsknene, men de er lengre, og dette gjør at salen er noe høyere.