Triumph hadde jobbet hardt med å piske opp stemningen i lokalet midt i London der lanseringen av den nye retromodellen skulle skje, og det var selveste Carl Fogarty som kjørte den inn på scenen.
Den offensive bobberen som ble presentert har vi sett i mer eller mindre maskerte utførsler på britiske veier ved flere anledninger. Men avdukningen bød likevel på en god del overraskelser.
Som ventet fikk motorsykkelen en stålrørsramme med softtail-fasong, som skjuler bakdemperens plassering og gir en ekstra avskallet design. En singelsal sitter i en høyde av 690 millimeter, og et kraftig bakdekk på trådeikefelg fullfører bobber-designen. De lavtplasserte eksosrørene på hver side av motorsykkelen bidrar også til hotrod-vibbene. Som hos alle øvrige Bonneville-modeller skal Triumph by på rikelig med tilbehør for den som vil personliggjøre sin Bobber; hva med et apehengstyre?
Triumph har også innledet et samarbeid med FOX for å by på en mer sportslig bakdemper, og vil du ha mer gromlyd, er det Vance and Hines som selger disse som originaltilbehør.
En morsom detalj er at salen kan skyves forover eller bakover for å endre førerposisjonen. Også instrumentets posisjon kan endres for best mulig overblikk.
Motoren er den utrolig momentsterke saken fra T120, og dette betyr en effekt på rundt 79 hestekrefter med det som Triumph kaller en Bobber-spesifikk justering av motorkarakteren med enda mer fokus på dreiemoment.