Samlingen på den ikke så ukjente banen i Cartagena inneholdt to dager med sol, varmt vær, sterke rundetider og mye testing av nytt utstyr. Regnet kom den tredje, og siste dagen og teamet fikk testet ut regndekk og forskjellige oppsett på det våte føret.
Berthelsen satte nye personlige beste rundetider både på vått og tørt føre, og det til tross for at de nye syklene ikke var klare, så fjorårets sykkel ble brukt. Det ryktes for øvrig at de nye syklene kommer til å ha opp i mot 220HK og en vekt på ca 168kg.
Ingen i nærheten
Den gamle sykkelen var likevel ingen hindring for å kjøre fort og det ble kjørt stabilt på 1.37 runder, noe som er nesten et sekund forbedring fra året før. Store deler av norgeseliten i roadracing deltok på den samme samlingen, men ingen var i nærheten av rundetidene til Berthelsen, verken på tørt eller vått underlag.
Sesongen for den sympatiske sørlendingen starter om knappe to uker i Tyskland. Da kjøres første runde i IDM, internasjonale tyske mesterskapet, på Lausitzring. Det skal kjøres 8 runder (16 løp, doble løp hver runde) i IDM i 2007 og Motor-teknikk skal delta i 7 av rundene som også huser flere tidligere VM-førere og også tidligere verdensmestere.
Målet er kongepokal
Også her hjemme har Berthelsen ambisjoner om en god sesong.
– Målet i NM er uten tvil å vinne. I år er det satt opp kongepokal i Superbikeklassen, noe som kun gjøres hvert femte år i en av klassene. Denne pokalen henger høyt og det har aldri vært større deltakelse i klassen med hele 42 førere. De beste førerne fra de forskjellige klassene prøver seg i år på å bli norsk mester i Superbike.
NM starter for øvrig opp 10. juni på Rudskogen.