SPS AS har nå blitt ny distributør for Dunlop MC-dekk i Norge!
Etter tre Spania-turer med «gammel» Honda CBR1000RR i vinter, fikk Henning Flathaug en tøff start på løpssesongen da hans splitter nye CBR1000RR SP2 ankom Norge og ble klargjort rett før første løpshelg på Vålerbanen.
Fredagstreningene ble brukt til å teste ut oppsett og elektronikk, og Henning tenkte ikke mye på rundetider. Han slet mye med wobbling ut av svingene, og dette skulle vise seg å bli mye verre utover helgen.
På lørdag ble det kjørt to kvalifiseringer og ett løp. Henning kvalet inn som nummer seks etter å ha slitt voldsomt med wobbling og risting i styret. Et annet oppsett ble testet både i den andre kvalen og i selve løpet, men uten hell. Henning tok en grei start i racet, og holdt følge med førerne foran ham til problemene dessverre ble større. Da klarte han ikke å holde tempoet oppe, og endte til slutt på sjetteplassen.
Lørdag kveld bød på mye brainstorming, som dessverre ikke hjalp for å få bukt med ristingen til søndagens race. I starten følte Henning at sykkelen gikk bedre, og han kom inn i en bedre rytme. Utover i løpet begynte det å balle på seg igjen, men rutinerte Henning klarte å berge seg inn til en femteplass.
Teamet har fortsatt å fintenke på problemet. De håper å ha løst mysteriet nå, og er spent på å få teste om det er et faktum på Rudskogen i dag.
Neste løpshelg er nettopp på Rudskogen 1.-3. juni, og teamet forteller i pressemeldingen at de håper at sykkelen, som de betegner som i utgangspunktet helt rå, skal være i toppform.