Nye GSX-R1000 har fått en hel del modifiseringer. Få hadde ventet å se eksospotter på hver side av sykkelen. Suzuki elsker å gjøre det på sin egen måte.
Det nye systemet – som ved hjelp av en bryter på styret – gjør det mulig for føreren å velge mellom tre forskjellige karakterer på motoren («regn», «tørt» og «mixed») fikk også stor oppmerksomhet. Dette er ikke en ren traction-kontroll slik en del har hevdet, men det vi kjenner som forskjellige «mapper» på motorkarakteren.
Elektronisk styredemper er også nytt på GSX-R1000. Effekten skal vissnok være øket med to hestekrefter, mens vekten er 172 kilo.
Aller størst oppmerksomhet fikk nye B-King, designsykkelen som ble vist i Tokyo allerede i 2001. Den blir klar for markedet kommende sommer. Vi fikk få opplysninger om modellen, men den har 1300 kubikk stor motor, trolig rundt 100 hestekrefter, et spennende design og vil trolig koste mellom 230 og 250 000 norske kroner.
Du kan lese mer om alle nyhetene for 2007 i Bike nummer 11-12 som er under produksjon.