Avtalen er mellom Motor-teknikk racingteam og importør av Suzuki i Norge, Erling Sande AS. Denne har en verdi på opptil 500 000,- og betyr enormt mye for racingteamet fra Kristiansand.
Avtalen innebærer at Carl Berthelsen skal fortsette å kjøre Suzuki GSXR1000 i NM og i det internasjonale tyske mesterskapet, IDM.
Åpner mange dører
Videre skal teamet brukes i markedsføringen av Suzuki over hele landet.
– En samarbeidsavtale i denne størrelsesorden åpner mange dører og gir oss mange muligheter, sier Berthelsen.
Videre uttaler han at det er utrolig viktig at importørene ser potensialet av å være med i racing sammenheng. Det er på banen utstyret virkelig blir satt på de store prøvelsene og derfor her man får de svarene man trenger for å kunne jobbe videre med utvikling og salg av produktene.
Langsiktig
Den blide sørlendingen har jobbet mot en slik avtale i flere år.
– Dette er et bevis på at det lønner seg å jobbe hardt og målrettet. Være strukturert og langsiktig i de mål man setter seg, fortsetter Berthelsen.
Det jobbes nå videre med flere potensielle samarbeidspartnere som teamet er avhengig av å ha for at sesongen skal kunne gjennomføres.
Carl har kjørt Suzuki GSXR1000 helt siden starten i 2002 og har ligget i norgestoppen i superbikeklassen helt siden han var førsteårs A-fører i 2003.
Han innehar blant annet banerekorden både på Rudskogen(57,84) og Våler(57,83) nettopp med Suzuki GSXR1000.
Tidligere i år har teamet gjort avtaler med Pirelli og Valvoline. I 2008 satses det på å hente hjem NM-tittelen og bli topp 10 totalt i IDM. Det skal trenes i Spania og Tyskland før sesongens første løp som kjøres 27.april på Lausitzring i Tyskland. Første NM runde kjøres forøvrig 8.juni på Rudskogen.