Norges råeste bil- og MC-treff lørdag 14. juni i Lillestrøm!
Den svenskættede motorsykkelprodusenten forteller at det allerede er på tide med en oppdatering av landeveismodellene 701 Supermoto og 701 Enduro.
For å få selge disse neste år krevde man en reduksjon av andelen farlige stoffer i eksosen. I jakten på renere eksos passet Husqvarna også på å trimme den allerede råsterke ensylindrede motoren.
Resultatet er en makseffekt som er økt med 6 hestekrefter til 74, og et marginalt høyere moment på 71 Newtonmeter. Kreftene er blant annet hentet gjennom at slagvolumet er økt med 2,7 kubikk. Boringen er nå 108 millimeter istedenfor 105 millimeter, og slaglengden er redusert med 4,5 millimeter til 80 millimeter.
De ekstra kreftene finner du i et register som er økt med 1 000 rpm, og dette gjør at maks turtall nå er 8 000 rpm. En ny luftboks skal forbedre gassresponsen på lavt turtall, og innsprøytningen fra Keihin har fått et større spjeld på 50 millimeter.
Både Enduro og Supermoto kommer fortsatt til å leveres som A2-utgaver.