STR 650 CRC er navnet på prototypen som har mye til felles med Ducatis Hypermotard. Modellen er en utpreget gatemotard, men her er det en ordinær ensylindret 650-motor, med fireventilsteknikk og væskekjøling som er hjertet.
I pressekitet snakkes det om en toppeffekt på mer en 650 hester, men vi antar at vi må nøye oss med rett over 65…
Mye snacks
El-start, sekstrinns girkasse, påkostede fjæringskomponenter og radielt monterte bremsekalipere følger normen. Den justerbare rammen, med en spennende kombinasjon av box- og rørseksjoner, er betydelig mer innovativ. Likeså plasseringen av tenningslåsen, i tanken rett foran tanklokket.
Både blink- og baklys er av LED-type. Tanken rommer 13 liter, tørrvekten angis til 132 kilo og bakdekket måler 160 millimeter, akkurat som på racesyklene.
Når sykkelen går i produksjon forventes den å få en svensk prislapp på 8 000 euro, hvilket betyr at du kan plusse på en haug med tusenlapper for å få norsk pris.