Det aller meste av 2004-modeller ble testet av vår testredaksjon under Spania-oppholdet. Morten Broks – som også fikk kjørt seg ut av vinterdvalen på banen i Calafat – forteller at det var Kawasaki ZX-10R som leverte de raskeste rundetidene. Men han vil ikke røpe hvilken sykkel som vant testen når alle poengene var regnet sammen. Det kan du lese i Bike nummer 5 som er i handelen i midten av april. Det er som kjent ikke bare baneegenskapene som teller i denne testen.
– Vi hadde litt trøbbel med uhyre sterk vind de siste dagene på banen. Men vi fikk kjørt rundetider før vinden tok tak for alvor. Cralle Lindholm kjørte rundetider for oss og en del andre europeiske motorsykkelblad, og han serverte meget gode tider med Kawa`en. Men også nye GSX-R600 var lynkjapp på banen, og leverte helt sinnsyke rundetider. Den kan bli en meget sterk utfordrer i Supersport 600-klassen, sier Broks.
Supersport-testen kan du lese om i Bike nummer 7 senere i vår.
Suzuki GSX-R600 er som kjent sykkelen du kan vinne dersom du er av de smarte som abonnerer på Bike!
PS: Britiske «Motorcycle News» (MCN) presenterer i disse dager deres test av de nye 1000-kubikkerne. Her var det Yamaha YZF R1 som stakk av med seieren, foran Honda Fireblade, Suzuki GSX-R1000 og Kawasaki ZX-10R. Dermed har alle de nye modellene vunnet en eller annen test – i et eller annet internasjonalt motorsykkelblad.
Det er vel kanskje med smaken som med baken? Eller er det rundetidene som bør telle mest? Si din mening i feltet under hva du synes bør være mest avgjørende i en slik test.