SPS AS har nå blitt ny distributør for Dunlop MC-dekk i Norge!
Moto2 ble lansert i 2010 for å erstatte 250-klassen, og siden dette har Honda vært en høyst pålitelig motorleverandør, der ytterst få problemer har kunnet spores tilbake til motoren. Triumph, som nå har kommet med mer info om 765-motoren, har dermed noe å strekke seg etter.
Hondas rekkefirer skal ha levert rett under 130 hestekrefter, der det ikke skal ha skilt mer enn 1,2 hestekrefter mellom hver levert motor. Triumphs 165 kubikk større motor leverer 138 hestekrefter, en økning på 17 hestekrefter fra gatemotoren den er tatt fra.
Motoren er utviklet en to års tid, med over 2 500 runder gjennomført på europeiske baner, og flere livssyklustester. Om Triumphs motorer fortsetter å holde Hondas høye standard gjenstår å se, men om ikke annet blir det en imponerende lyd i neste års Moto2-mesterskap.
Hva synes du om Triumphs entré i Moto2-klassen?