Etter 2015 skal Bridgestone gi stafettpinnen over til Michelin som offisiell dekkleverandør til MotoGP. Colin Edwards er blitt koblet til Michelin som potensiell testfører, og ifølge Edwards selv er det ikke umulig.
– Det dreier seg bare om at vi skal møtes og prate om det, sier Edwards.
Diskusjoner pågår om dette kan blir en god grunn til å redusere grepet dekkene gir for å skape jevnere prestasjoner, men Edwards tror at dette kan bli vanskelig.
– Jeg tror at Ben Spies sa at om du bruker dårligere dekk og alle kjører tre sekunder langsommere per runde, blir racingen bedre. Det lyder som et bra konsept, men er vanskelig å gjennomføre. Spesielt om du har Michelin på vei inn og de vil bevise at de kan skape bedre dekk og slå runderekorden.
Edwards ser imidlertid en løsning på det hele:
– Hvis ingen sier til dem "slow these motherf…kers down, vend til gammel racing med hjulspinn og røyk fra dekkene", vil de forsøke å designe det beste dekket de klarer.
Edwards ble også spurt om hvilke egenskaper han helst vil se i Michelins dekk.
– Da vi gikk over til Bridgestones dekk ble det… Misforstå meg ikke, jeg er svært glad i den produsenten, de hjelper meg mye med treningsleiren min, og jeg har en god relasjon til disse også. Men det ble mer … hvilke ord er det jeg leter etter… Tro istedenfor følelse. Du fikk ganske enkelt ikke tillit til dekkene. Du kjørte ikke litt hardere i neste runde fordi det fungerte bra i den foregående.