Da Ronax fortalte at de hadde en ny totakter på gang som skulle produseres i 46 eksemplarer, trodde mange at det var en Rossi-replika av en NSR500. Nå er Ronax 500 presentert, og selv om det ikke virker som det finnes andre Rossi-referanser, handler det fortsatt om en rå totaktsracer.
V4-motoren på 500 kubikk har 54,5 millimeter boring og 54 millimeter slaglengde. Den leverer 160 hestekrefter ved 11 500 rpm, og en får bensininnsprøytning med to ulike motormappinger – sport og rain. Motoren har elstart, bremsekalipere fra Brembo og støtdempere fra Öhlins. Ingen vekt er oppgitt, men kombinasjonen av mye karbonfiber og aluminium vil trolig si lav vekt.
Ronax 500 er altså en gateversjon av en totaktsracer. I luftinntaket foran sitter det en skjult lykt, og blinklys, speil og nummerskilt er påmontert. Prisen er satt til 100 000 euro, og som sagt skal den bare presenteres i 46 eksemplarer.