SPS AS har nå blitt ny distributør for Dunlop MC-dekk i Norge!
Klokken ringte 05:30 på torsdag morgen. Regnet pisket mot vinduet, og solen ville nok ikke orke å stige opp før cirka to timer senere.
Til tross for at gravitasjonen som oftest oppleves som sterkest denne tiden på døgnet i den mørke årstiden, og gjør det nesten umulig å komme opp av sengen, hadde jeg ingen problemer i det hele tatt med å kvikne til denne morgenen.
Redaksjonsgarasjen er nylig blitt ryddet, og den skal nå fylles med nye tilskudd. Selvfølgelig var sjefen den som først trillet inn en ny modell, og dette kan dere lese mer om i Bike nummer 3. For min del hadde jeg siktet meg inn på en driftssikker maskin til både jobbpendling og reportasjer, men uten at den dermed manglet offensive gener.
Kawasaki Z 1000 SX føltes som et vettugt alternativ. Et eksemplar av 2011-modellen som jaktet på en ny eier var sett i Sundsvall, og det var dit vi styrte den snødekte fronten på Christers VW Transporter tidlig om morgenen.
Cirka fire timer senere gled vi inn på den snøfylte parkeringsplassen hos Northbike i Sundsvall, der motorsykkelen sto utstilt etter innbytte. Kawasakien hadde ikke gått urovekkende langt, men fem år går selvfølgelig ikke ubemerket hen. Etter nærmere ettersyn ble det klart at det ikke var mye å sette fingeren på, og et håndtrykk senere trillet den svarte streetfighter-baserte sporttoureren inn i Transporteren.
Vi trillet hjemover ganske overbevist om at vi hadde gjort et godt kjøp, men som ved alle bruktkjøp kan SX-en garantert by på en og annen overraskelse. Dere som leser magasinet og følger oss på annen måte vil neppe gå glipp av våre felles opplevelser, og en ting er sikker; jeg er nå enda mer klar for en tidlig vår!