Den spanske byggeren Pepo Rosell har forvandlet mange tamme standardsykler til rå endurance-osende retrosykler med en rekke høyytelsesdeler. Denne Triumphen er en av de seneste i rekka, en Legend TT som har fått nytt liv.
Bygget kaller han kort og godt ”Rocket”. Motoren på 885-kubikk har fått portede topper, luftfilter fra DNA, og et modifisert grenrør fra en Speed Triple. Den massive megafonen til lyddemper er bygd av Pepo Rosells venn ”Super Mario”. En løsning for kjappere gassrespons fra Dominos og et gyllent Tsubaki-kjede er annet ”godteri”.
Brembo-bremsene, Öhlins-gaffelen og styrekronene kommer fra en Daytona 675R – det gjør også de smidde felgene og karbonfiberskjermen foran. Svingarmen er modifisert for å passe til bakhjulet fra en Daytona, og bakdemperen kommer fra YSS.
Føreren har bare en stilren måler fra Motogadget å fokusere på i tillegg til asfalten på andre siden av det bobleformede kåpeglasset. Clipons og fothvilere er CNC-freste, og Pepo Rosell har montert sine egne justerbare clutch- og bremsehendler.
Bakrammen er helt egenkonstruert. Tanken kommer fra en Suzuki Bandit, men er modifisert ordentlig og har fått tanklokk fra en Laverda. Hvis du tar på deg spanderbuksene, kan bygget bli ditt, for Rocket er nemlig til salgs. Hvis ingen har kommet deg i forkjøpet …