En ny Crossrunner ble presentert like før Intermot, og Bikes Jonathan Balsvik har vært på lanseringen av den nye motorsykkelen. Oppsummert kan man si at Crossrunner har fått en oppdatering som ligner den VFR800 fikk for ett år siden.
– Crossrunner har nå fått totrinns traction control, ny svingarm og bakramme, femtrinns varmeholker og lenger fjæringsvei. Den har også fått samme motoroppdateringer, og leverer like mye effekt som VFR, forteller Jonathan.
Også designen har tatt et skritt forover. Den er nå litt hvassere, og det er ikke like mange kåpedeler som skjuler motoren. Takket være at radiatoren er flyttet fra sidene til foran motoren, er profilen blitt smalere.
– Selv kaller Honda dette for adventuretouring. Og dette stemmer absolutt, men med betydelig mer fokus på asfalt enn på grus. Den er svært komfortabel å kjøre, og vil trolig passe perfekt for små og svingete skandinaviske landeveier.
Ovenfor ser dere en video fra lanseringen og en kortversjon av den 20 mil lange turen som ble kjørt. Den komplette prøvekjøringen finner dere i Bike Katalogen, vårt første magasin i 2015, som selges fra og med desember.