Etter forrige runde på Navarra, hvor tempoet ikke var bra i det hele tatt, var teamet litt spent før helgen. Treningen på torsdag startet fint, og begge førerne viste god progresjon. Ole Bjørn, som har kjørt to EM-runder på banen tidligere, satte personlig rekord allerede på andre treningspass. Teamets andre fører, Jesper Jeppesen, kjørte også bedre og bedre.
Fredagen bød dessverre på litt større problemer for Ole Bjørn. Etter å ha satt personlig rekord på dagens første flyvende runde, røk kjedet. Det slo inn i motoren og lagde dessverre såpass mye skade at motoren måtte byttes. Dette tok resten av dagen, og Ole Bjørn fikk bare noen få runder på slutten der han måtte kjøre inn den nye motoren.
Jesper kjørte hele fredagen, og hadde fin fremgang.
Lørdag var det to kvaler og ett løp. På første kval kjørte Ole Bjørn inn til en niendeplass. På den andre kvalen var ikke forholdene like bra, og tempoet noe tregere. Der endte han som fjerdemann.
Jesper kvalet inn til startspor 31.
I lørdagens løp fikk Ole Bjørn er bra start, og etter noen forbikjøringer lå han på sjetteplassen. Han havnet i en gruppe på 3-4 førere som fightet om femteplassen, Dessverre mistet han litt mye grep bak mot slutten av racet, men det ble likevel en fin sjuendeplass.
Jesper måtte dessverre bryte med tekniske problemer.
På søndagens warm-up testet teamet en ny bakdemper på Ole Bjørns sykkel, og alle rundene gikk mye fortere enn i lørdagens race, selv med godt brukte dekk. Teamet var veldig fornøyd og hadde virkelig tro på et bra løp. Men under racet fikk dessverre Ole Bjørn forhjulsslipp etter en god start og flere forbikjøringer. Dette er slikt som kan skje i racing, og teamet konstaterer at både vilje og vinnerinstinkt er på plass.
Jesper kjørte bra og ble nummer 27.
Teamet konkluderer med at Ole Bjørn viser god utvikling på alle baner. For at man skal henge med helt i toppen mot førere som i utgangspunktet har mye bedre forutsetninger, trenger man å få utnyttet både torsdagen og fredagen til fulle.
Teamsjef Tor Erik fikk denne gangen gjort om litt på elektronikken på sykkelen, slik at Ole Bjørn fikk utnyttet launch kontrollen bedre og fikk litt mer trøkk ut av svingene, spesielt på andregiret.
Jesper Jeppesen utvikler seg stadig som sjåfør. Litt mer kjøretrening hjemme, så kommer det til å gå enda fortere på høstens runder.
Teamet taper litt i sektorene der toppfart og akselerasjon spiller en stor rolle, og dette skyldes nok at de andre teamene har mer ressurser og mulighet til å optimalisere motorene sine.
Nå er det sommerferie, og teamet avslutter med å takke alle som kom på besøk til Motorland Aragon i helgen.