Nye patenter fra Indian viser at de tenker nytt og spennende. Det som gjør denne sykkelen spesiell er rammen: Den er en forholdsvis stor monocoque konstruksjon som har dobbelfunksjon som luftboks. Luften kommer inn gjennom tre hull framme på undersiden og passerer et stort luftfilter før den går videre til EFI-systemet. Et deksel over toppen av filter-elementet gjør at det er forholdsvis enkelt å sette inn nytt filter.
Designet ellers er som vi er vant til på klassiske amerikanske touringsykler og det kan se ut som om det er hentet en del komponenter fra Challenger. Det behøver ikke være en ulempe – Challenger motoren har vist hva den duger til! Det skader heller ikke at Indian bruker en lettere og mer elegant Batwing-type kåpe, kombinert med leggskjold.
Dessuten – med stadig strengere miljøkrav når det gjelder støy og utslipp er væskekjøling veien å gå, så vi vil sannsynligvis se en gradvis utfasing av Indians luftkjølte motorer. Det er ikke utenkelig at patent-designet kommer til å være stammen i en ny modellrekke fra Indian.