– Det merkes at Trophy er en nyutviklet motorsykkel, chassiset er velavstemt og for å veie 300 kilo så er den både lettkjørt og underholdende. Vi kjørte riktignok den noe dyrere SE-modellen som er utstyrt med elektronisk justerbar fjæring, og det bidrar en del til helehetsinntrykket, siden det bare med noen "tastetrykk" er mulig å endre fjæringsinnstillingene.
Hvordan tror du den klarer seg mot konkurrentene?
– For det første plikter vi å understreke at Trophy ikke skal sees på som en konkurrent til de betydelig dyrere K1600-modellene fra BMW. Ser vi derimot til de modellene du listet opp over her, så tror jeg den kan bli en tøff utfordrer. Den oppleves fullvoksen, velutstyrt (spesielt i SE-utgave) og den har gode kjøreegenskaper. Prislappen er heller ikke fryktelig målt mot konkurrentene.I standardversjon havner den på 258 990 kroner, mens SE-utgaven vil koste 272 990 kroner. Det gjør den billigere enn Kawasaki GTR 1400, men noe dyrere enn Honda ST1300, Yamaha FJR 1300 og BMW R1200RT i standardversjon.
Les mer i Bike 10 som kommer i butikkene 25. oktober og til abonnentene opptil en uke før.