Er det noen produsent som kan finne på å lakkere sin eneste touringmodell i racingfarger, så er det MV Agusta. Det er nettopp dette de nå har gjort med Turismo Veloce Reparto Corse, men det har også skjedd en del faktiske oppgraderinger av modellen.
Den 800 kubikk store rekketreeren er på plass, men den er omarbeidet for å gi mildere vibrasjoner og mindre ulyd i forbindelse med at den ble klasset opp til Euro 4-standard. En vibrasjonsdemper på veivakselen (harmonic damper), ny ventilstyring og kjedestrammer skal bidra til bedre driftssikkerhet og mindre ulyd. Uten å gå dypere inn på dette nevner MV Agusta også at utvekslingen er blitt justert.
En mer komfortabel passasjersal, framskjerm av karbonfiber og smidde felger er andre nyheter på Turismo Veloce Reparto Corse. De fremre motorfestene er nye. Også elektronikken er overhalt, med oppdatert motorstyring for mykere effektoppbygging, forbedret elektronisk assistert opp- og nedgiring, og åttetrinns traction control.