Vi har allerede skrevet om redusert slagvolum for å kunne passe inn i konkurranseklassene, men den har fortsdatt like mye effekt og ti kilo mindre vekt!
Det er heller ingen lett oppgave designavdelingen har hatt på blokka. Å forbedre og forfine designet på kanskje verdens vakreste motorsykkel er ingen oppgave en bokhylledesigner på Ikea bør få slippe til på. Hva synes du om det nye designet? Er det vellykket?
Maks 1000 kubikk
Ingeniørene har derimot hatt mer spesifikke mål. Maks 1000 kubikk for å passe inn i konkurranseklassene og jævlig mye effekt. 186 hestekrefter ved 12 900 omdreininger og 114 Newtonmeter ved 9 500 omdreininger forteller litt. Dessuten har den fått et nytt chassis som har bidratt til å senke vekten hele 10 kilo. Nå veier den 192,5 kilo tørr.
Teknikk har de derimot fått plass til. Blant annet har de passet på å installere et traction control-system med hele åtte justeringmuligheter, samt to forskjellige effektkurver.
Hva synes du om MV Agusta F4?
Mer om alle 2010-modeller kan du lese om i Bike Katalogen, som er i salg den 17. desember.