Ved å øke slaget fra 41,2 millimeter til 49, vokser sylindervolumet til 296 kubikk og Ninja 250 blir dermed til Ninja 300. Med det øker også effekten fra 31 til 39 hestekrefter. I tillegg til mer krefter får du også slureclutch på den nye modellen, en ganske så unikfunskjon på en såpass liten modell. Clutchen skal forøvrig ha 25 prosent mindre motstand i hendelen.
Med den forbedrede effekten har også bakdekket vokst til 140 millimeter. Ellers er det meste likt det vi kjenner fra 250-modellen. Kawasaki mener at ABS-enheten er av siste sort og ligner den vi kjenner fra større sportsmotorsykler. Også utseendet har trekk fra ulike ZX-R modeller, for eksempel skal vindruten være en variant av ZX-10R, lyktene inspirert av ZX-6R og lyddemperens komplekse design har også sitt utspring fra de større ninjaene.
Prisen er ennå ikke fastsatt av den norske Kawasaki-importøren. Hold utkikk på kawasaki.no hvis du blir fristet av denne.