Norges råeste bil- og MC-treff lørdag 14. juni i Lillestrøm!
Her kommer det alle Ducati-fans og MotoGP-entusiaster har ventet på, Ducatis splitter nye MotoGP-prototype. Det seneste året har de kommet med tre versjoner av GP14, men dette handler altså om en helt ny maskin, designet fra bunnen av Ducati Corses General Manager Gigi Dall’Igna.
– Desmosedicien som debuterer neste uke i Malaysia, er en helt ny sykkel, noe helt annet enn den vi kjørte for to uker siden på Sepang, selv om visse aspekter som aerodynamikken er temmelig likt, fortalte Dall’Igna under presentasjonen på Bologna.
I 2014 vendte Ducati tilbake til podiet med tre pallplasser fra Doviziosos og Cal Crutchlows side. Men deres seneste seier har vært med Casey Stoner på Phillip Island i 2010. I år er det imidlertid på tide å endre på dette.
– Målet vårt dette året er veldig ambisiøst, vi vil vinne minst ett race. Vi vet at det er et veldig vanskelig mål, men vi er vant til å ta hånd om de tøffeste utfordringene, fortsatte Dall’Igna.
Crutchlow har gått fra Ducati til Honda, men Dovizioso er fortsatt igjen som fabrikksfører, og han har fått selskap av Andrea Iannone. Det er kun disse som vil få nye GP15, resten av Ducati-førerne fortsetter med GP14. 23-25 februar kjøres neste test på Sepang, der GP15 som sagt skal debutere.