Norges råeste bil- og MC-treff lørdag 14. juni i Lillestrøm!
Det er en tosylindret væskekjølt motor på 321 kubikk som er hjertet i nye YZF-R3. Motorsykkelen har fått den nyeste forbrenningsteknologien, og både stempler og sylindere er laget i aluminium. Den rørformede stålrammen inkorporerer motorens veivhus som et konstruksjonselement av chassiset.
Bakdemperen kommer fra KYB, og her kan man justere forspenningen. Foran finner vi helt nye 37 mm opp/ned-dempere – også fra KYB.
Den nye utgaven av YZF-R3 får dessuten en ny bensintank. Den rommer fremdeles 14 liter, men er redesignet for å skape mer helhet mellom motorsykkelen og føreren. Styret er i tillegg 22 millimeter lavere enn tidligere.
Fronten er redesignet og har fått et aggressivt utseende, og ved hjelp av vindtunnel og banetesting skal den nye modellen ha forbedret aerodynamikken med sju prosent. Dette skal også kunne gi en toppfart som er 8 km/t høyere enn tidligere. I fronten sitter det doble LED-lykter, og sykkelen har fått ny LCD-basert instrumentering.
YZF-R3 kommer i fargene svart og blå, og modellen blir tilgjengelig hos forhandlerne i januar 2019.