Med både norsk og nordisk tittel i bagasjen, hvorfor bytter du merke?
– Jeg bytter til Honda fordi jeg har fått en veldig bra avtale med Honda og Motorport. Honda og Motorport er villig til å satse på Rehan Racing Team på grunn av vårt engasjement innen Racing og Senior Mc førerutvikling.
Hva kan du tjene med Honda kontra Suzuki?
Fordelen med avtalen jeg har fått nå med Honda og Motorport i forhold til de avtalene jeg hadde tidligere er at den støtten jeg får i størrelsesorden er mye bedre og at jeg har kun et sted å forholde meg til når det gjelder all slag av produkter som dekk, smøremidler, reservedeler, trimming osv. Avtalen med Motorport inkluderer også en veldig bra dekkavtale fra Bridgestone. Dette gjør ting veldig enkelt
Nøkternt budsjett
Det er likevel ikke snakk om så mye penger at man kan leve av dragracing alene i Norge. For det totale budsjettet til den regjerende mesteren er langt unna et kaliber som får hatten til å blåse av.
– Budsjettet vårt har variert ettersom behov av nye sykler og store investeringer. Vi er et lav budsjett team, det vil si at vi gjør det på rimeligst måte. Men har likevel et samlet budsjett på cirka 300 000 kroner i år.
Norsk mester, nordisk mester. Store titler og stor prestisje, til tross for at det foreløpig er en relativt liten idrett i Norge?
Ja, foreløpig er det ca 80 lisensierte dragracingførere på motorsykkel i Norge, men det i tillegg mange som bare kjører street legal med engangslisens.
Publikumsvennlig
Ny sykkel til tross, Ahmad ser ingen grunn til å legge lista noe lavere i år.
– 2007 blir en veldig spennende og morsom sesong med ny sykkel og nye samarbeidspartnere. Jeg skal likevel prøve kopiere 2006-sesongen og vinne både NM og Nordisk. Fra tidligere har jeg positive erfaringer med Honda etter at jeg måtte fullføre sesongen i 2004 med en lånt Honda etter at min egen sykkel ble stjålet midt i sesongen. Det morsomste var at jeg vant både NM og Nordisk det året med en lånt sykkel.
Til slutt: Hvorfor bør folk møte opp og se dragracing?
Dragracing er veldig publikumsvennlig siden man kan sitte og se hele løpet fra start til mål fra et sted. Dessuten opererer man med såkalt åpent depot. Det vil si at publikum fritt kan gå og se på alle kjøretøyene og snakke med førere/team i pausene eller under sanering.
Første løp i år er på Gardermoen Raceway helgen 11.-13. mai . For en fullstendig terminliste, sjekk ut Rehans nettsider.