SPS AS har nå blitt ny distributør for Dunlop MC-dekk i Norge!
Journalister fra en engelsk nettside har fått en liten prøvekjøring av den nye Himalayan 450 og vi kan nå vise de første bildene av sykkelen. Testsykkelen var lakkert i sort/gult med gullelokserte hjul. Sykkelen har et mer moderne utseende enn den eksisterende Himalaya. Fronten med «nebb» viser at Himalayan 450 holder seg til standarden hos moderne adventure-sykler, mens de enkle, runde hovedlykten er overført fra forrige generasjon Himalayan. Forgjengerens konvensjonelle gaffel er imidlertid erstattet av en ny , kraftig USD-enhet. Generelt er utseendet mindre «firkantet» enn den forrige modell, spesielt rundt fronten av motoren, der en radiator nå gjør det mulig å fjerne kjøleribbene på selve motorblokken.
En kopi av homologeringsdokumentet har også blitt lekket og det viser slagvolum 451,65 cc. Effekten er 29,44kW (39,5bhp) ved 8000 rpm. Dimensjonene er 2245 mm lang med en hjulavstand på 1510 mm og bredde 852 mm. Høyden er 1316 mm som standard, eller 1415 hvis den valgfrie, høyere vindskjermen er spesifisert. Alt dette gjør Himalayan 450 lengre og høyere enn en KTM 390 Adventure, men litt smalere. Motoren ser helt ny og moderne ut, med klare designtrekk fra andre RE modeller. Væskekjøling gjør at motoren er mer i pakt med tiden, mer effektiv, miondre utsatt for varmgang og ikke minst, letttere å holde ren. Himalayan 450 blir vist på EICMA om noen ganske få dager.