Norges råeste bil- og MC-treff lørdag 14. juni i Lillestrøm!
KX450 har nå fått sin første fulle oppdatering på fem år. For 2024 får den ny ramme og karrosserideler, i tillegg til økt motorytelse takket, være symmetrisk plassert innsug og eksos. Kjøreegenskapene er også forbedret gjennom mer feedback fra fronten, noe som bidrar til bedre og mer presis svingkjøring. Nye grønne karrosserideler gir forbedret ergonomi på grunn av et slankere grensesnitt for førere. Oppgraderingene inkluderer også premium Brembo bremsekomponenter og ODI Lock-on grep (begge for første gang på en KX-modell). Når det gjelder teknologi har den nye KX450 for 2024 (samt KX450X-modellene) for første gang Power Modes og Kawasaki Traction Control, begge lett tilgjengelige via brytere på venstre side a styret. Fører kan raskt velge mellom to nivåer Traction Control for å tilpasse seg forhold og preferanse eller slå den helt av. Ved hjelp av Mode(M)-knappen på venstre styrehalvdel kan man også bytte mellom to motormappinger som er innebygd i ECU-en. I tillegg gjør connectivity at fører kan koble seg opp motsykkelen sin og justere mapping direkte fra smarttelefonen ved hjelp av appen «RIDEOLOGY THE APP KX».Den gjør det er mulig å bytte mapping og justere bensinblanding og tenningstidspunkter. Vedlikeholdslogger er også tilgjengelige.