1200 Custom ser annerledes ut, men er egentlig Sportster helt inn til kjernen. Det betyr en blanding av tøff styling og letthåndterlig amerikansk V-Twin-ytelse.
Hovedtrekk ved 2011-modellen 1200 Custom:
* Luftkjølt Evolution® 1200cc V-Twin motor med Electronic Sequential Port Fuel Injection (ESPFI), som yter 98Nm/72 ft. lbs. dreiemoment ved 3200 rpm.
* Motorblokken er kledd med sort pulverlakk og krommede deksler.
* Nye krommede eikehjul foran og bak er 16 x 3.0 tommer.
* Nye Michelin® Scorcher® 31 dekk; 130/90B 16 foran og 150/80B16 M/C 77H bak.
* Ny bred front med større avstand mellom gaflene og polert trippelkrone.
* Tilbaketrukket styre montert på en vinklet brakett som inkluderer LED varselindikatorer.
* Nytt redesignet klassisk Sportster «øyelokk» over hovedlykta.
* Ny baklykt, smalere og med nytt utseende og kraftig LED-lys som er enkelt å vedlikeholde.
* Ny støtdemping i gaflene foran er satt opp på nytt og tilpasset det nye formatet på dekk- og felgkombinasjonen. 39mm framgafler med 30 graders vinkel og et forsprang på 105mm.
* Polert fremflyttersett med fothvilere og gir/brems foran fører.
* Justerbare bakdempere som kan justeres for å tilpasses vekt av fører/passasjer.
* Fører- og passasjersete er standard. Setehøyden er 710mm.
* 17 liters bensintank gir deg lang rekkevidde.
Hva synes du om nyheten fra H-D?