NMCU forteller på sin nettside at det i tillegg trillet inn hele 447 motorsyklister på plassen foran Vindfjelltunet Gjestegaard i det strålende sommerværet.
Statssekretær Baklien forsikrer at departementet i tiden fremover skal legge til rette for enda flere sikre motorsykkelveier.
– Hvis vi skal lage flere trygge veier for motorsyklister, trenger vi deres kunnskap om hvordan dette kan gjøres. Nullvisjonsveier er en måte å gjøre dette på, men for å få ned ulykkestallene må vi ha flere målrettede tiltak for sikkerhetsarbeid, uttaler han i artikkelen.
Statssekretæren berømmer arbeidet som NMCU gjør for å ivareta motorsyklistenes sikkerhet, samt MC-førerne selv, som tar ansvar for egen førerutvikling, og er flinke til å bruke sikkerhetsutstyr.
Avdelingsdirektør i Statens vegvesen avdeling Vestfold og Telemark, Tore Kaurin, innrømmer at det er litt pinlig at Vestfold først fikk ferdigstilt sin etappe ti år etter at veistrekningen var ferdig i Telemark. Likevel var han glad for å se at så mange kom til åpningen. I sin tale fremhevet han også at Statens vegvesen har større fokus på motorsyklistenes sikkerhet nå enn før.
Nullvisjonsveier er veier som er spesielt sikret mot MC-ulykker ved at blant annet skilt er flyttet, svinger er rettet ut, og autovern har fått påmontert såkalte underskinner.