Royal Enfield mener at eventyrsykkelen Himalayan har vært i produsentens planer i mange år. Når den nå endelig er avduket, beskrives den som en av de viktigste modellene siden urmodellen Bullet.
Royal Enfield Himalayan har fått en real eventyrsdrakt med oppdatert fjæring med lengre slaglengde, mer terrengegnede dekk og 21-tommers forhjul.
Motoren er nyutviklet og gir cirka 25 hestekrefter, og nå har den også fått en overliggende kamaksel istedenfor støtstenger. Den langslagete luft/oljekjølte motoren på 410 kubikk skal også ha fått en balanseaksel for å høyne komforten.
Ennå finnes det få offisielle tekniske opplysninger om modellen, men Royal Enfield-sjef Siddhartha Lal skal ifølge flere rapporter ha uttalt at motoren skal klare 10 000 kilometer mellom oljeskiftene.
Den smidige størrelsen, mildt sagt moderate effekten og solide fremtoningen burde gjøre den interessant for en bredere målgruppe eventyrlystne motorsyklister.
Hva mener du om Royal Enfield Himalaya?
https://www.youtube.com/watch?v=DTQlmRNmRRg