Norges råeste bil- og MC-treff lørdag 14. juni i Lillestrøm!
Ryktene om at dagens 800-kubikkere likevel ikke skal begraves for godt fra 2012 har svirret en stund, men i forbindelse med testene på Sepang nylig bekreftet Dorna-sjef Carmelo Ezpeleta at det fortsatt skal være tillatt å bruke 800-kubikkerne selv om 1000-maskinene gjør sitt inntog.
Tidligere var den samlede oppfatningen at 800-kubikkerne, som mer eller mindre holdes eneansvarlig for at MotoGP har blitt mindre spektakulært og underholdene, skulle forsvinne helt. Spesielt siden det allerede før jul ble bestemt at 1000-kubikkere med en maksimal borning på 81 millimeter skulle bli tillatt i MotoGP fra 2012.
Nå ser det derimot ut som om 800-maskinene får forsette etter kraftig press fra enkelte produsenter som har gjort tunge investeringer i konseptet.
Ikke første gang
Reglementet skal visstnok blant annet inneholde ulike maksstørrelser for bensintankene og også den minimale vekten skal være forskjellig mellom de ulike klassene i klassen. Alt for at syklene skal ha så like ytelser som mulig.
Det blir forøvrig ikke første gang MotoGP har forskjellige «kubikklasser» i samme startfelt for i 2002 kjørte fortsatt flesteparten av førerne med 2-takts 500-kubikkere da firetakterne på 990 kubikk dukket opp.
Mer informasjon om dette er ventet etter at ledelsen i MotoGP har hatt et møte i Barcelona den 17. februar.
Hva synes du om dette?