Neste sesong gjør den tredje og seneste versjonen av Moto Guzzis klassiker V7 entré. De første motorsyklene rullet ut fra fabrikken allerede i 1967, og dette 50-årsjubileet feirer Moto Guzzi med en spesialmodell kalt Anniversario.
Ellers ser vi samme Stone-, Racer og Special-versjoner som forrige sesong, men med visse oppdateringer. Rammen er stivet opp rundt styrehodet, og geometrien i dette området er noe endret. Bakdemperne fra Kayaba har justerbar forspenning. Racer har fått Bitubo-demperne byttet mot Öhlins-dempere i 2017.
Passasjerens fothvilere er senket noe, og er flyttet forover samtidig som salhøyden er senket fra 790 til 770 millimeter. Motoren er trimmet til å gi maks 52 hestekrefter ved 6 200 rpm, fire fler enn forgjengeren. Kraftkilden har også blitt Euro 4-klasset, og momentet er økt til 60 Newtonmeter. Veivhuset av aluminium er stivere, og både oljepanne og veivaksel er nye. Den luftkjølte motoren har fått bedre smurning og er blitt mer effektiv.
Girkassen har fått justert utveksling på første- og sjettegiret, samtidig som clutchen er blitt mer robust. Modellen har fått oppgradert traction control som nå har to nivåer og mulighet til deaktivering. Systemet kan også kalibreres om av føreren om bakhjulets omkrets endres, og dette er en fordel for byggere.