Gunbus V-twin er nå ferdig. Da vi sjekket ut prosjektet sist gang var vi skeptiske, men Clemens Leonhardt er tydeligvis en av disse som ikke gir seg så lett.
Motoren er en 45-graders twin på 6728 kubikk og har tre gir. Slaglengden er 176 mm og stemplene måler 156 mm i diameter, dreiemomentet er sinnsykt med hele 710 Nm vid 1900 rpm.
650 kilo
Motorsykkelen er 3,45 m lang og nesten 1,5 meter høy. Akselavstanden måler 2410 mm, men salhøyden er mer normale 800 mm. Tørrvekten oppgis til 650 kg, så det gjelder at du ikke glipper den fra støtta hvis du tar den med på tur. I så fall bør du kanskje ha nummeret nærmeste kranbilfirma lagret på telefonen…
Hjulene måler 42 tommer foran og 38 bak. Fra begynnelsen var planen å bruke dekk fra en Boeing 767, men i stedet fant de RIGDON som tydeligvis kan lage spesialbestilte dekk til omtrent hva som helst. En liten produksjon skal nå startes av Gunbu og du finner mer informasjon om prosjektet på linken under. Nå venter vi bare på bilder av at noen faktisk kjører motorsykkelen…
Vil du ha en slik i samlingen? Fortell oss hvorfor, eller hvorfor ikke.