Selv om synes at dette ser heftig ut er den dessverre ikke tenkt å produseres. Derimot er motoren høyst reell og kommer «innen rimelig tid» å presenteres i en touringmodell. Det betyr at du derfor kan regne med en seksylindret LT-modell i nær fremtid, kanskje allerede til våren. Når Bikes representanter i Milano spør BMW om en tidsplan, ler de bare…
Modellen Concept 6 er altså laget for å vise frem motoren, som i følge BMW har «like mye motoreffekt som en sprotslig 1300-kubikker, men med dreiemoment som en 2,5 liters motor». Hvor stor den kommer til å bli i den kommende LT-modellen er ikke kjent, men vi gjetter på rundt 1800 kubikk, 170 hestekrefter og ganske nøyaktig 200 newtonmeter.
BMW sier også at dette skal bli den smaleste seksylindrede motoren i en motorsykkel, men akkurat det burde ikke være så vanskelig siden det handler om Hondas boksersekser i GOld Wing, Benelli Sei, Honda CBX og Kawasaki Z1300.
Merk deg ISR-bremsene både foran og bak, samt den integrerte GPS-veiviseren i instrumenteringen. Kommer dette til touringmodellen?
Hva synes du om BMW Concept 6?