I 2022 var det bare 1 stk MC som skilte Honda og Yamaha på tung MC-statistikken. Honda kan nå feire to år på rad som salgsvinner! Yamaha kommer på andreplass, og BMW tar den siste pallplassen. Det er en nedgang på 10,13 prosent på totalsalget. Men ser vi på 2019-tallene som var det siste året før Corona slo til så er det en liten oppgang: I 2019 ble det solgt 6.161 sykler, i 2023 er tallet 6.260. Det er Yamaha som rapporterer seg som salgsvinner til Europa-kontorene da her blir lett og tung MC slått sammen.
Aprilia er det eneste MC-merket som har oppgang i topp 13-listen i 2023. Det er Kawasaki som kan skilte med den minste nedgangen med -0,75 %. Deretter kommer BMW med -1,58 %, Triumph med -2,82 %, Suzuki med -3,45 % og Honda med -4,39 %. De tre merkene på pallplassen har nå solgt over tusen sykler hver. Tar vi med KTM på fjerdeplass som har registrert 777 sykler så står de fire første merkene for 66,28 % av totalmarkedet. Det betyr at 2/3 av alle sykler som er solgt i år har enten en Honda, Yamaha, BMW eller KTM-logo på tanken.