Norges råeste bil- og MC-treff lørdag 14. juni i Lillestrøm!
Nye Duke er større, sterkere og tøffere. Den har hentet en del godbiter fra fjorårets 890 Duke R – den største (bokstavelig talt) forandringen er motoren som er blitt større i både boring og slag , noe som øker volumet fra 789 til 889 ccm. Det gir 10 hester og 5 Nm mer. Dette kombineres med 20% mer svinghjulsmasse, noe som gir mykere motorgange og bedre kurvestabilitet.
Elektronikken er utstyrt med 6-aksers IMU og føreren har 3 Ride Modes å leke med: Rain, Street og Sport. I tillegg kan Track leveres som ekstrautstyr. Bremsene har fått kurve-ABS,300mm doble skiver og radialmonterte kalipere foran. Nye bremseklosser skal gi bedre bremseeffekt. Fjæringen er oppgradert med WP Apex gaffel og gassdemper bak. Ergonomien er mindre ekstrem enn hos 890 Duke R og setehøyden er 820mm.
LED belysning er en selvfølge, det samme er kompatibilitet med KTM myRide app.