SPS AS har nå blitt ny distributør for Dunlop MC-dekk i Norge!
Ett døgn etter at den nye 890 Adventure ble presentert kommer nyheten om at KTM 790 Adventure gjenoppstår. Hvorfor? Sannsynligvis for å kunne tilby en A2 tilpasset motorsykkel, men det er ikke utenkelig at tanken om en rimeligere nybegynnersykkel også spøkte i bakhodet på østerrikerne.
790’en får samme designoppdateringer som 890’en – til og med TFT displayet er identisk. Det samme gjelder den utspekulerte måten å få kunder til å kjøpe ekstrautstyr ved å la dem prøve det i 1500 km før avgjørelse. Motoren da? Er det den samme gamle? Egentlig ikke – den har fått 20% tyngre veiv for mer svinghjulseffekt, ny luftboks, finjusterte throttlehus, bankesensorer og Euro 5 tilpassing. Effekten er 95 hester og momentet er 88 Nm. Utviklingsarbeidet er gjort i Østerrike, men produksjonen skjer hos CF Moto i Kina.