Lekkasjene har vært mange og spekulasjonene har gått høyt, men nå har de fått kjøtt på beina. Kawasaki har vist frem en prototype av sin hybridløsning for motorsykkel. Sykkelen kombinerer en bensindrevet parallelltwin og en elektrisk motor som er skrudd fast i rammen over girkassen. Kawasaki har valgt å lage sykkelen så nær opp til standard dimensjon og vekt som mulig og derfor bruker de en liten batteripakke som bare gir begrenset rekkevidde. Hensikten med dette er at sykkelen skal kunne kjøres i byområder med 0-utslipp. Det ventes at flere og flere byer vil innføre dette og sykkelen får dermed økt relevans.
Bildet viser hvordan de to motoren er kombinert: Bensinmotoren på tradisjonelt sted og elektromotoren over girkassen.
Utenfor disse sonene gir forbrenningsmotoren normal ytelse og rekkevidde og regenereringssystemer lader batteriet. De to kraftenhetene kan også brukes samtidig for å få økt effekt ved for eksempel forbikjøring. Prototypen har også automatclutch og servodrevet sjaltemekanisme, giring skjer ved hjelp av trykknapper. Dette vil bidra til å gjøre overgangen mellom de forskjellige driftsformene mykere. Det viktigste med denne prototypen er at den gir at troverdig alternativ til å kunne bruke motorsykkel i 0-utslippsoner i større byer og samtidig beholde tradisjonell motorsykkelytelse.