SPS AS har nå blitt ny distributør for Dunlop MC-dekk i Norge!
Denne generasjonen av Kawasaki Z1000 har i bunn og grunn vært den samme siden 2010. Men nå benytter produsenten anledningen til å gi den en oppfriskning, samtidig som den får en Euro 4-klasset motor.
Uten å nevne effekt mener Kawasaki at krefter og ytelse ikke ofres i jakten på renere utslipp. Euro 4-oppdateringen av søskenet Z1000SX reduserte ikke de opprinnelige 142 hestekreftene, så det er rimelig å anta at samme tall også gjelder for Z1000 2017.
Kawasaki Z1000 R Edition har fått en spesifikk lakkering som skiller den fra standardversjonen. Bremsene foran kommer nå fra Brembo, i form av M50-kalipere og 310-millimeters skiver. Bak sitter det en Öhlins-demper med betegnelsen S46DR1S, og linken skal også være litt endret sammenlignet med den hos 2016-modellen. Forgaffelen har fått det som Kawasaki kaller reviderte innstillinger.
På den elektroniske siden er ECU-en justert for mykere kraftoverføring, og instrumentet har nå både girindikator og justerbar shiftlight.