SPS AS har nå blitt ny distributør for Dunlop MC-dekk i Norge!
Nå er racingversjonen av H2 (gateversjonen kommer på EICMA om noen uker) blitt presentert. Offisielle bilder og en kort spesifikasjon er blitt vist på Intermot.
Motoren er på 998 kubikk og har kompressor, Kawasaki sier at «designmålet» er 300 hestekrefter. Til tross for at målet er høy effekt og toppfart, har Kawasaki valgt en relativt kort akselavstand for å oppnå «ytelse på alle områder». Rammen er en fagverkskonstruksjon av stål, og H2R er kledd med karbonfiberkåper. I samarbeid med Kawasakis flyavdeling har en designet vinger som skal hjelpe til med å holde forhjulet nede i høy fart. Foran sitter et Bridgestone-slicks på 120/60-R17, og bak finner du ett på 190/65-R17.
Kawasaki holder fortsatt detaljene tett inntil brystet, men nå kan vi i det minste kose oss med offisielle bilder – og en ting er sikkert: Denne er vanvittig rask.