Kawasaki byr på 5 nye crossykler for 2022 – fra «den aller første» og helt opp til MXGP-sykler. Som innstegsmodell har Kawasaki KLX110 med semi-automat girkasse, både kick og el-start og justerbar gass.
KX65 regnes som den første konkurransesykkelen og er, i følge Kawa, en robust og konkurransedyktig sykkel
som er enkel å vedlikeholde.
Neste steg er KX85- en opplagt «neste-sykkel» for unge førere som vokser fort. Den kan leveres med både små og store hjul og har fått nye sidedeksler ved radiatoren, noe som gir bedre luftstrømming og gjør det lettere for den væskekjølte totakteren å holde seg på riktig driftstemperatur. Det skader heller ikke at sykkelen er mer lik sine større søsken.
Lenger opp finner vi KX250 som har arvet mye av sine spesifikasjoner fra den større modellbroren KX450. Dette gjelder særlig ramme og svinggaffel og samme hydrauliske clutch som KX450. I tillegg har den ventilteknologi fra superbiken Ninja, noe som forbedre og stabiliserer ytelsen på høye turtall.
Øverst på rankinglisten troner KX450 – en rå racer i MXGP klasse.